Wednesday, December 9, 2009

Tungau



Tungau! Kenangan aku semasa aku kecil dahulu / Scabies! My childhood memories.

Aku lahir didalam satu keluarga yang susah. Tinggal di kampung dan membesar didalam suasana kampung. Hobi aku semasa kecil pula adalah mencari "spider" dan didalam proses itu terpaksa aku menyusup di semak2 yang kebetulan merupakan habitat semula jadi Tungau / I was born in a poor family. Lived and brought up in a village environment. One of my childhood hobbies was catching spider and in the process i had to snuggle through the undergrowth which is a natural habitat for scabies.


Tempat kegemaran Tungau ini menggigit mangsanya pula adalah di bahagian-bahagian yang lembab dan sukar di capai seperti dicelah kelangkang, ketiak termasuklah di bahagian kemaluan. Sesiapa yang pernah di gigit oleh Tungau akan biasa ingat betapa menggaru itu adalah suatu nikmat yang teramat sangat. Dan kerana kenikmatanya itu, tempat, masa atau persekitaran bukan lagi di pertimbangkan oleh mangsa bila kegatalannya memuncak / The favorite places where the scabies would like to bite are the damp and hard to reach areas like the inner thighs, armpits including the private parts. Those who had been bitten by scabies will surely recall the soothing pleasure of scrubbing. And because of the pleasure, place, time or the surroundings is no more the consideration by the victim when the itchiness is at its peak.

Dan aku abadikan kenangan aku itu sebagai nama blog ku ini....... Tungau! / And i dedicate my memories as the title of my blog........ Tungau!

No comments:

Post a Comment